Als bekende van Interstellar wist Nieuwkoop Europe wel bij wie zij moesten aanbellen toen bleek dat hun telefoniesysteem nu écht aan vervanging toe was. Met 140 medewerkers in Nederland was het voor de groothandel en kwekerij voor interieurbeplanting van belang dat de hele organisatie in dit proces werd betrokken en de overgang naar een ander systeem zo probleemloos mogelijk zou verlopen. Na het doorlopen van de Road to Success werd duidelijk dat dat geen probleem zou worden!
Nieuwkoop Europe was al jaren een bekend gezicht bij Interstellar Voor de Cisco omgeving die zij gebruikten, hebben onze experts destijds maatwerk toegepast. Hierdoor integreerde de omgeving met hun planningssysteem en was hun contact center helemaal naar wens ingericht. Toch ging er na een tijdje iets knagen. Die Cisco omgeving kwam in een end-of-life scenario. Het werkte nog wel, maar werd niet meer geüpdatet. Dan is het onvermijdelijk; je moet als organisatie op zoek naar een nieuw telefoniesysteem. Skipp Huisman, Manager Operations en IT bij Nieuwkoop Europe, stond aan het roer van dit proces.
Een probleemloze vervanging van het telefoniesysteem voor Nieuwkoop Europe
Nieuwkoop Europe had een verouderd telefoniesysteem met analoge lijnen die niet meer werden ondersteund. Dit veroorzaakte inefficiëntie, beperkte bereikbaarheid en een gebrek aan een moderne communicatiestructuur.
Implementatie van Microsoft Teams Calling met Anywhere365 en koppeling van het systeem aan het planningsplatform via een Power App. Inclusief trainingen met een ‘train de trainer’-aanpak om de organisatie te betrekken.
Medewerkers zijn nu flexibeler en overal bereikbaar via een toekomstbestendig platform. De integratie zorgde voor efficiëntere communicatie en een opgeruimde werkplek zonder losse telefoons.