Moore DRV richt zich met haar accountants, fiscalisten en adviseurs op mkb-bedrijven. Ze ondersteunen naar eigen zeggen bedrijven die de ruggengraat van onze economie vormen. En ze doen nogal een belofte aan hun klanten: uitblinken in cliënttevredenheid en kwaliteit voor ondernemers in het mkb. Nu weten wij als de beste dat je om te beginnen dan goed bereikbaar moet zijn voor je cliënten. Alleen telefonisch en via de mail is wat achterhaald, dus ging Moore DRV op zoek naar een modernere oplossing.
Het klantcontact bij Moore DRV verliep tot een jaar geleden nog op de traditionele manier. Telefonisch of via de mail. Al langer kwamen er vanaf de Servicedesk geluiden over werkdruk. Het afhandelen van een telefoontje neemt veel tijd in beslag en dat kon echt wel wat efficiënter. Iets wat niet alleen intern, maar ook voor cliënten voordelen oplevert. Nog meer mogelijkheden om uit te blinken in cliënttevredenheid dus! Dit was dan ook de reden dat Alain van Houten (online marketeer bij Moore DRV) en Roy van Keulen (ICT servicecoördinator) samen op zoek gingen naar een oplossing die voor de hele organisatie zou werken.
Op de afdeling recruitment werd webchat al gebruikt voor contact met kandidaten. Hier zat een losse applicatie aan gekoppeld, die dus geopend moest worden als men de webchat wilde beantwoorden. Daarnaast was daar ook de wens om ook Facebook Messenger en WhatsApp for Business te gebruiken, maar omdat dit in aparte systemen moet worden afgehandeld, was het simpelweg aanzetten van deze communicatiekanalen niet de ideale oplossing.
Moore DRV's klantcontact verliep traditioneel via telefoon en e-mail, wat inefficiënt was en de servicedesk belastte.
DRV wilde hun klantcommunicatie moderniseren en efficiënter maken. Het gebruik van traditionele kanalen zoals telefoon en e-mail leidde tot langere responstijden, inefficiënties en een zware belasting van hun servicedesk, wat de klanttevredenheid beïnvloedde.
Door integratie van ROGER365.io in Microsoft Teams bracht Interstellar verschillende communicatiekanalen, zoals WhatsApp, webchat en Facebook Messenger, samen. Dit centraliseerde klantcontact en verbeterde de toegankelijkheid en reactiesnelheid voor klanten en medewerkers.
De geïntegreerde oplossing maakte klantcommunicatie sneller, overzichtelijker en schaalbaar. Het resultaat: betere klantervaringen, lagere werkdruk voor de servicedesk en een toekomstbestendige digitale communicatiestrategie voor DRV.