Met een landelijk dekkend netwerk van zo’n 1850 auto’s en 800 auto’s exclusief voor bedrijven heb je met Greenwheels altijd wel een beschikbare auto in de buurt. Geen verzekeringen, wegenbelasting, onderhoud en afschrijving. Met Greenwheels leen je een auto en betaal je alleen wanneer je hem gebruikt. Met de bijbehorende app of je OV-chipkaart kun je de auto openen en snel de weg op. Dat de werknemers van Greenwheels over het algemeen alleen de vaste telefoon gebruikte, past dan ook niet helemaal in het plaatje van deze duurzame en moderne organisatie.
Al een aantal jaar maakte Greenwheels gebruik van een systeem waar eigenlijk weinig sympathie voor was. De verbindingen waren slecht, werknemers waren vaak niet goed bereikbaar en niets werkte zoals het zou moeten. Dat moest toch anders kunnen… En als je dan toch gaat vernieuwen, kun je het maar beter meteen goed doen. Zo pakte Greenwheels begin dit jaar de hele kantoorautomatisering aan.
In een bedrijf met ruim 50 medewerkers zijn veel verschillende behoeftes. ‘’Elke medewerker heeft een telefoonvergoeding, maar zoals je kunt begrijpen wil niet iedereen met zijn privénummer voor zakelijke doeleinden gebruiken. Maar met het vaste nummer, was iedereen alleen bereikbaar op het moment dat ze ook bij de telefoon zaten. Niet ideaal voor flexwerken en niet meer van deze tijd om niet continue bereikbaar te zijn’’ zegt Rick op den Brouw, Manager Operations bij Greenwheels.
Kantoorautomatisering voor verbeterde bereikbaarheid en flexibiliteit van Greenwheels.
Greenwheels gebruikte een verouderd telefoonsysteem met slechte verbindingen en beperkte bereikbaarheid, wat inefficiënties veroorzaakte en niet aansloot bij hun moderne, flexibele werkstijl.
Greenwheels implementeerde Microsoft Teams voor interne communicatie en integreerde Teams Calling, waardoor medewerkers via de app op hun mobiele apparaten bereikbaar werden.
Met Teams Calling zijn medewerkers nu altijd en overal bereikbaar, wat de communicatie en flexibiliteit verbeterde. Deze oplossing bleek vooral waardevol tijdens de coronacrisis, doordat het thuiswerken ondersteunde