Binnen zes maanden een complete, moderne en goed werkende IT-infrastructuur voor zorginstelling Dignis
Toen Dignis besloot weer zelfstandig verder te gaan, stond ze voor een immense uitdaging: een complete IT-infrastructuur opzetten voor een organisatie met zo’n 1850 medewerkers en 600 werkplekken, diverse locaties en essentiële zorgtoepassingen. Met een harde deadline op 1 januari 2025 en een breed scala aan vereisten, was het tijd om een betrouwbare en innovatieve partner in de arm te nemen.
De van oorsprong zelfstandige zorginstelling Dignis maakte ruim tien jaar geleden de overstap naar Lentis. Hoewel de samenwerking prima verliep, bleek in de praktijk dat allebei de organisaties meer baat hadden bij een ontvlechting. Zorgdiensten opereerden al volledig zelfstandig, maar ondersteunende diensten, waaronder ICT, moesten opnieuw worden ingericht. ‘ICT was de laatste stap in het ontvlechtingsproces,’ vertelt Niels Kiers, manager ICT bij Dignis. ‘Het was een complexe operatie waarbij zowel technische infrastructuur als werkplekken volledig losgekoppeld en opnieuw opgezet moesten worden.’
Om voor deze complexe puzzel de juiste IT-partner te vinden, zette Dignis een RFP-proces op. Na een intensieve selectieprocedure, waarin leveranciers hun ideeën en oplossingen konden presenteren, kwam Interstellar als winnaar uit de bus. ‘Interstellar kende onze situatie al deels vanwege hun samenwerking met Lentis, maar overtuigde ons vooral met hun schaalbare en toekomstbestendige aanpak,’ legt Kiers uit.
De opdracht was helder: een veilige, stabiele IT-infrastructuur en moderne werkplekken, waarbij Interstellar zich middels een outsourcing-constructie ontfermt over het beheer.
Binnen zes maanden migreerden 600 werkplekken en alle essentiële applicaties naar een stabiele, gebruiksvriendelijke omgeving - ruim op tijd dankzij strakke samenwerking.
De nieuwe IT-infrastructuur is volledig schaalbaar en klaar voor groei, innovaties en veranderingen in het zorgproces.
Moderne werkplekken zorgen voor snellere systemen en minder handelingen. Resultaat: minder IT-frustratie, meer tijd voor zorg.