Ben jij een analytische denker met een passie voor financiële prestaties en data-analyse? Wil je een sleutelrol spelen in het versterken van de financiële voorspelbaarheid van een organisatie? Dan is deze uitdagende functie als Business Controller bij Interstellar iets voor jou!
Over de functie
Als Business Controller ben je verantwoordelijk voor het systematisch bewaken, analyseren en bijsturen van onze verkoopactiviteiten. Je speelt een cruciale rol in het voorspellen van de omzetontwikkeling en draagt bij aan de bredere controlefunctie binnen Interstellar. Je gebruikt data en processen om de financiële prestaties van de organisatie voorspelbaarder en efficiënter te maken. In het eerste jaar ligt de focus op sales control, waarna je je verantwoordelijkheid mogelijk uitbreidt naar bredere taken.
Jouw verantwoordelijkheden
Analyseren van de verkooppijplijn: Je vertaalt pipelinegegevens naar prognoses, budgetten en targets. Je evalueert verkooptrajecten, verwerkt churn en identificeert kansen en risico's voor realistische omzetverwachtingen.
Ontwikkelen en rapporteren van KPI’s: Je creëert en monitort KPI’s voor salesprestaties en rapporteert deze regelmatig om doelstellingen bij te stellen en prioriteiten te optimaliseren.
Waarborgen van datakwaliteit: Je controleert CRM-data op nauwkeurigheid door middel van kwaliteitsanalyses en auditingprocessen. Daarnaast valideer je offertes en rapporteer je over de datakwaliteit.
Backloganalyse: Je identificeert en adresseert risico’s in de backlog, zoals vertragingen, capaciteitsproblemen of prioriteitswijzigingen.
Ondersteunen van salesmanagement: Je levert periodieke en ad-hoc analyses ter ondersteuning van strategische en operationele beslissingen.
Procesoptimalisatie: Je identificeert verbeterpunten in processen en doet concrete aanbevelingen voor optimalisaties.
Budgettering en forecasting: Je draagt actief bij aan het budgetterings- en forecastproces, met focus op een rolling budget-filosofie.
Samenwerken met andere afdelingen: Je verzamelt en analyseert financiële gegevens in samenwerking met andere afdelingen en verstrekt financiële adviezen aan het management.
Wat vragen we van jou?
Voor deze uitdagende rol zoeken we een professional met een scherp analytisch vermogen, uitstekende communicatieve vaardigheden en een passie voor financiën en strategie. Belangrijke vereisten zijn onder andere:
Aantoonbaar wo- werk- en denkniveau, met een masterdiploma in bedrijfseconomie, accountancy of een gerelateerd vakgebied, óf minimaal 7,5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
Sterk analytisch denkvermogen en probleemoplossend vermogen om complexe financiële gegevens te interpreteren en bruikbare inzichten te genereren.
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, en het vermogen om complexe informatie helder te presenteren aan verschillende belanghebbenden.
Proactieve houding en zelfstandigheid, met een sterke focus op resultaten en het leveren van toegevoegde waarde aan de organisatie
Interstellar – A Thriving Place to Work!
Nu je weet wat we van jou verwachten, wil je natuurlijk ook weten waar je terecht komt als je bij Interstellar komt werken. Daar vertellen we je graag meer over.
Over Interstellar
Interstellar is een next level IT service provider. Een ambitieuze club met professionals die geen uitdaging uit de weg gaat. Dagelijks opereren onze medewerkers vanuit verschillende locaties in heel Nederland om klanten te voorzien van advies, relevante oplossingen en IT-beheer. Door te werken met duurzame IT-oplossingen dragen we niet alleen bij aan een goede oplossing voor onze klanten, maar ook aan een betere planeet voor de volgende generatie!
Wat bieden wij jou?
Natuurlijk bieden we bij Interstellar arbeidsvoorwaarden. Want naast het hebben van leuke collega’s, begrijpen we dat er nog meer dingen heel belangrijk zijn. Om ervoor te zorgen dat jij je werk zo goed mogelijk kunt doen, krijg je van ons:
Een marktconform bruto maandsalaris, afhankelijk van kennis en ervaring
Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer
Maandelijks € 35,- telefoonvergoeding op fulltime basis
Een laptop
25 vakantiedagen per jaar op fulltime basis
Een tijdelijk contract dat na een jaar omgezet wordt in een vast contract
Gratis lunch
Elke maand een themaborrel op de 3e donderdag van de maand (wat natuurlijk niet betekent dat we de vrijmibo dan maar overslaan 😉)
Een groots zomer- en kerstfeest waar collega’s vanuit het hele land bij elkaar komen
Mogelijkheid tot deelname aan verschillende sportevenementen
Sollicitatieproces
Zie jij jezelf aan de slag gaan op ons kantoor in Enschede? Reageer dan via onze website of neem contact op met 1 van onze recruiters.
OK, je kunt vast niet wachten om te solliciteren..! Gaaf! Maar voordat je de diepte in duikt, is het handig om nog even te kijken naar de stappen in het proces. Note: voor sommige functies kan het proces afwijken, hier vertellen onze Recruiters je meer over.
Je stuurt je sollicitatie in, waarmee onze Recruiters aan de slag gaan.
Klaar voor de eerste etappe? Binnen twee werkdagen leggen we contact voor een telefonische verkenning.
Tijd om elkaar te ontmoeten! We nodigen je uit voor een persoonlijk gesprek, bij voorkeur op één van onze Interstellar locaties.
Je ontmoet je leidinggevende op locatie. Ontdek hoe jullie samen kunnen excelleren!
Alle systemen op groen? Als jij ook nog steeds enthousiast bent, bereiden we je persoonlijke missie voor.
Zodra je je missie accepteert, activeren we onze systemen. Ons People & Culture Team zorgt dat je klaar bent voor een vliegende start.